Grolsch daagt je uit!

0

Grolsch gaat op zoek naar de meest eigenzinnige kanten van ongeveer 80 regionale amateurvoetbalclubs. Wat maakt deze clubs zo bijzonder?

Om antwoord op deze vraag te krijgen, roept Grolsch voetballiefhebbers op om – op speciale biervilten-  een proost uit te brengen op hun voetbalclub. Per club worden de drie meest bijzondere proostteksten geselecteerd en op speciale bierglazen gedrukt. Deze glazen zijn unieke collectors items voor verzamelaars en liefhebbers van voetbal en kwaliteitsbier.

 

Voetbalclubs met karakter
Iedere voetbalclub heeft iets eigens: karakteristieke mensen, mooie anekdotes of een authentiek verleden. Dit zijn de dingen die een club uniek maken. Grolsch wil het eigen karakter van voetbalclubs vieren door bijzondere proosten over de vereniging te verzamelen. Centrale vraag is: “Wat maakt jouw club, jouw club?” De mooiste OP-teksten worden door Grolsch en de clubs geselecteerd en met het clublogo op bierglazen gedrukt. Vorig jaar hebben, naast FC Twente, Heracles Almelo, De Graafschap en Go Ahead Eagles, zo’n 50 amateurclubs aan de actie meegedaan en dit jaar zullen nog eens een kleine 80 voetbalclubs meedoen.

 

Proostteksten op biervilten
Voetballiefhebbers kunnen via biervilten een proost uitbrengen op de eigenheid van hun club. De proostteksten worden gedurende de maand oktober verzameld en kunnen in de kantines, in de daartoe bestemde deponeerbak, ingeleverd worden. De laatste inleverdag voor de ludieke proostteksten is 31 oktober 2011. Daarna zullen de meest eigenzinnige teksten worden geselecteerd. Per club wordt er gekozen voor de drie meest ludieke proosten. Deze worden vervolgens samen met het clublogo op een speciaal Grolsch glas gedrukt. Verenigingen mogen de complete sets met drie glazen vanaf januari 2012 verkopen voor € 7,50. De opbrengst van de glazen kan gebruikt worden voor de aankleding van de clubkantine.

 

Op de smaak die je pakt!
De glazenactie bij regionale voetbalclubs  komen voort uit de merkcampagne van Grolsch. Centraal daarin staat de slogan ‘Op de smaak die je pakt!’, gekoppeld aan de bekende pay-off ‘Zo eigen als Grolsch’. Jan Nales, Marketing Directeur bij Grolsch: “In de campagne draait het om de smaak van het bier en het unieke plop-geluid van de beugelfles, het icoon van Grolsch. Gedurende het hele jaar hebben we diverse activiteiten gepland rondom het thema ‘smaak’. De karakteristieke en verfrissende smaak van Grolsch bier is immers dé reden dat mensen voor Grolsch kiezen.”

 

Redactionele informatie
In de bijlage vindt u een lijst met de deelnemende voetbalclubs in de regio. Voor meer informatie en of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

 

 

Afdeling Corporate Affairs
Helen ter Huurne
Tel: 053 – 48 33 407
Corporatecommunicationsat grolsch.nl
www.grolsch.nl
www.koninklijkegrolsch.nl

 

 

Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een modern brouwerijcomplex in Enschede. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.

Share.

Laat een reactie achter